Novinky
Návěstidlo
27.03.2016 10:19Velký okruh
27.03.2016 09:52Délka kolejiště je prodloužena vybudováním velkého okruhu v délce 20 metrů. Kolejiště se tak stalo provozně zajímavé, současně mohou jezdit dvě vlakové soupravy v pěkném prostředí, které je průběžně doplňováno skalničkami a drobnými dřevinami.
První nasazení nového sněžného pluhu
02.01.2016 16:50S klesající venkovní teplotou a zvýšenou hrozbou sněžení, jsme se zaměřili na úpravu nového sněžného pluhu tak, aby se dal použít na přední části parní lokomotivy BR80. Pluh byl upraven pro jednoduché nasazení na přední nárazníky a při shrnování sněhu pěkně drží.
V depu druhá parní lokomotiva
25.12.2015 20:53Na našem kolejišti se od dnešního dne prohánějí parní lokomotivy dvě. K naší staré dobré BR80 přibyla nová lokomotiva Stainz v černém provedení a vypadá velmi pěkně, možná i lépe, než v provedení zeleném. Má členitou konstrukci, detaily jsou velmi dobře propracovány, má vnitřní osvětlení. Proti BR80 je rychlejší a jako menší, má také menší sílu. Od dnešního dne je možné vidět současně dvě vlakové soupravy.
Poštovní vagón z dětského přání
25.12.2015 20:18Pane tam nahoře, děkujeme za nádherný vysněný historický zelený poštovní vagón, který hned následující den - dnes, jezdil v našem kolejišti, tažený novou lokomotivou Stainz v soupravě vagónů. Je krásně do detailu propracovaný, jako všechny modely od LGB. Má dvě červená koncová světla, osvětlené pracoviště poštovního úředníka. Moc hezky se na to dívá. Tento typ vagónu se už nevyrábí, o to větší překvapení. Zřejmě kouzlo splněného dětského vánočního přání.
Osvětlení v parní lokomotivě BR80
12.12.2015 19:46Se zhoršeným počasím přišel útlum v železničním provozu na venkovním kolejišti a přišel čas pro odkládanou instalaci osvětlení v parní lokomotivě BR80, které nám chybělo. Zásah do lokomotivy byl možná i o získání odvahy, ale už víme, že to zase takový problém není. Bylo potřeba se s citem propracovat až do prostoru dekodéru, kde jsme získali přístup k vhodnému napájecímu napětí pro 19V žárovičku. V horní části kotle v místě topiče jsme vyvrtali dva 1mm otvory, do kterých byla vlepena patice pro žárovičku s už napájeným dvoužilovým kablíkem, vedoucím k napájecím pinům na dekodéru. Po vnitřní elektrické a mechanické kontrole lokomotivy BR80 proběhlo testování všech funkcí a zpětná montáž. Kupodivu nic nezbylo. Se soumrakem proběhla zkušební jízda k plné spokojenosti.
V kolejišti je most
09.08.2015 14:49Po menší přestávce výstavba kolejiště opět pokračuje. Byla instalována výhybka, která umožňuje rozšíření kolejiště o dalších 25 metrů. První díly nových kolejí jsou položeny. Další stavba byla pozdržena výrobou mostní konstrukce se zábradlím o celkové délce 2,5 metru. Jsme i modeláři, proto jsme se rozhodli pro stavbu mostu a ne jeho koupi. I některé další prvky vyrábíme sami. Ne jinak to bude s tunelem :-). Nenápadně se nám rozšiřuje elektrifikace pro osvětlení. Dalším objektem s osvětlením je drážní telefonní budka a dalšími body s osvětlením bude malá zastávka "v poli" a část skladová.
Kolejiště je nám těsné
13.04.2015 08:12Na kolejišti je už silnější provoz, a tak je nám stávají kolejiště těsné a jednotvárné. Chce to změnu. Zakoupili jsme další kolejivo a krásnou výhybku. Začíná rozšiřování kolejiště už mimo původní prostor nepravidelného záhonu, který již není tak viditelný. Vzhledem k tomu, že uvažovaná trasa je poměrně členitá, výstavba bude složitější, ale o to více se těšíme. Na trase by měl časem vzniknout malý tunel. Majitelka původního záhonu je nadšená, jak to hezky vypadá, že to je krásnější, než kdyby to byl jen "obyčejný" záhon. Tak se už díváme, kudy ty koleje ještě natáhneme ;-) ...
Osvětlení v kolejišti
10.04.2015 21:40Počasí konečně přeje a pokračujeme ve výstavbě naší železnice. Z důvodu vysoké ceny jsme si venkovní světýlka na kolejiště vyrobili sami za pár kaček a radost je z toho minimálně dvojnásobná, obzvláště ta dětská. Pro osvětlení 2. nástupiště máme stožáry se dvěma žárovičkami a další stožáry s jednou žárovičkou u silnice. Hlavními komponenty jsou zakoupené žárovičky na 16V a patice, dále jsou použity kovové prohnuté podložky s povrchovou úpravou, dřevěné tyčky, kablík, bodec. Musím konstatovat, že jsem sám překvapený, jak to pěkně "dobově" vypadá. Naši železničáři a cestující jsou spokojeni. Je na to nejen při soumraku opravdu krásný snad až romantický pohled a celé kolejiště se všemi komponenty do architektury zahrady opravdu zapadá.
Dva nové osobní vagóny LGB
26.12.2014 19:52Den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud ...
07.10.2014 17:31Čepice pro výpravčího
03.09.2014 15:40Zahájena nákladní přeprava
20.08.2014 20:32Razítko naší železnice
15.08.2014 10:57V kolejišti je nový objekt
03.08.2014 07:25Když už jsme v tom lepení, tak došlo na slepení druhého objektu. Je to hradlo - stanoviště strážného. Stavebně opět velmi zdařilá budova a jako stavebnice modelu perfektně zpracovaná. Proti nádražní budově je hradlo z podstatně silnějšího materiálu. Vzhledem k tomu, že interiér pracoviště strážného má velká okna a je pěkně vidět, není na škodu dle vlastní fantazie ovládací pult a přestavníky nabarvit vhodnou barvou před přilepením. S časem se na kolejišti objeví postavičky, aby modelové prostředí "ožilo".
Blížejí se dlouhé večery, a tak jsme si řekli, že je správná chvíle objekty elektrifikovat. Prvním objektem s osvětlením je hradlo, které je provedeno ze solární lampičky. Elektronika s řízením nabíjení a akumulátor jsou nalepeny na stropu přízemí tak, aby byl přístup pro výměnu akumulátoru, na stropě je přilepen také rozvod k LED diodám. Fotovoltaický panel je za budovou v ploše terénu. Systém je autonomní, nevyžaduje žádnou kabeláž.
Už máme železniční stanici
28.07.2014 19:28Pokročili jsme ve výstavbě a pořídili si krásnou stavebnici železniční stanice Rosenbach od PIKO, typ 62040. Všechny díly jsou perfektně vylisované a pasující. Při stavbě nebyly vůbec žádné problémy. O to větší radost z dokončené stanice Kamenec. Při práci je potřeba dodržovat přesnost sesazení slepovaných dílů, čistotu pracoviště, používat méně lepidla. Před slepováním dílů kontrolovat podle dokumentace. Práce se stavebnicí je o pečlivosti a přeci jen o zručnosti v modelářské práci.
Od dnešního dne vlak tažený parní lokomotivou BR80 může z vesela houkat a zastavovat na našem nádraží ve stanici Kamenec.
Zahájení výstavby neveřejné železnice Kamenec
13.07.2014 10:44Den "D" je tu a my začínáme s výstavbou kolejiště. Po určení a zaměření trasy kolejí odstraňujeme zeminu do hloubky 5 centimetrů, do šířky 20 centimetrů v jednokolejném koridoru, následně pokládáme textilii proti plevelům a na řadu přichází kamenná drť zrnitosti 4 až 8 milimetrů. Drť zhutňujeme poklepem paličky přes prkno, dorovnáváme hladítkem a rovnáme ve dvou osách podle vodováhy. Dále už pokládáme klíčové body, tvarujeme úseky a propojujeme je kvalitními spojkami. Pokládáme dvě dlaždice o rozměrech 40x40 centimetrů jako základ pro nádražní budovu, osazujeme malé skalničkové dřeviny, kameny, dekorační dřevěnou drť. Poslední plánovaný úsek má vytyčenou trasu, kde bude most přes údolí se skalničkami. Tím naše výstavba alespoň zatím končí.
Máme s čím jezdit
19.06.2014 21:13Na naše nevybudované nádraží Kamenec jako první přijela parní lokomotiva BR80 "Máňa" se dvěma osobními vagóny. Je to naše startovací sestava, jezdící zatím doma v oválu s jednou výhybkou.
Informace pro návštěvníky stránek
19.06.2014 20:09Začínáme ... Inspirací nám je Zahradní železnice Běleč nad Orlicí, která je vybudována velmi pěkně a její výstavba stále ve svižném tempu pokračuje. My jsme odhodláni vybudovat neveřejnou zahradní železnici v podstatně menším rozsahu. Prostor naší železnice není omezen prostorem, ale je definován jedním z nepravidelných záhonů, který je přímo předurčen pro novou zahradní železnici i s jeho okolím. Toto místo se nám jeví jako technicky nejvhodnější. Výstavba proběhne v několika etapách tak, aby nebyl zastaven provoz, protože nemáme rádi výluky. Postupem času se zde budou objevovat zprávy o vývoji výstavby, fotografie a krátká videa.
Webová prezentace byla spuštěna
19.06.2014 20:08Dnes 19. června 2014 byla spuštěna naše nová webová prezentace.